Més informació [ Llista d'activitats | Detall d'activitat

 
4022221402   Entendre per atendre l'alumnat amb TEA
2021-2022   Taller a centre. Educació Infantil-Primària
  
   23/2/2022 - 29/6/2022 (20 hores) de h a h
   I-E Sala i Badrinas
   Carretera Rubí, 227 (Terrassa) 
  
Format   Presencial
Organització   Servei Educatiu Vallès Occidental II
  
  
  
Inscripció   07/01/2022 - 18/01/2022 . Activitat restringida
  
Descripció i   Metodologia:   ● La formació sorgeix a partir de la detecció de necessitats del centre educatiu per part de l’equip directiu i l’EAP, amb l’objectiu d’adequar la resposta educativa al gran nombre d’alumnes de DRC i TEA que es troben al centre.
● Adreçada al claustre de primària i secundària amb l’objectiu d’entendre per atendre la forma en què l’alumnat regula el seu comportament, adaptant-lo a les demandes i exigències del context escolar.
● Reflexió sobre els processos d’aprenentatge davant comportaments problemàtics de l’alumnat que afecten els/les companys/es, els/les docents i la família.
● La formació no finalitza quan acabi el curs. El compromís del centre pretén ajudar a repensar l’atenció a la diversitat elaborant un document que reculli criteris i acords d’actuació consensuats.
● El curs es farà en format híbrid i la seva durada serà de 20 hores (Formació teòrica i treball individual o en grup).
● CRP acreditarà 20h. de formació.
  
Objectius   1. Conèixer propostes educatives, proactives i preventives dirigides a la regulació del comportament i l’adaptació a l’escola.

2. Elaborar propostes educatives consensuades per l’equip docent i que quedi reflectit en el document marc.

3. Analitzar de forma crítica la gestió docent a l’aula i al centre educatiu i identificar les fortaleses, debilitats i definir els reptes.
  
Continguts   Reflexió prèvia per comunitats educatives (Infantil, Primària i Secundària)
Mirada, llenguatge, vincle i treball d’equip (virtual)
Infantil i primària: Entorn favorable, gestió d’aula i mesures universals
Secundària: Socialització i afrontament de la tasca?
Infantil i Primària: Comunicació.
Secundària: Conducta.

Metodologia
- Exposició dels principals continguts proposats.
- Exposicions dialogades, amb espais de reflexió i debat, orientats a compartir significats en la gestió de l’aula i de les pràctiques docents.
- Obrir espais de reflexió a través de preguntes, dinàmiques grupals per repensar la intervenció.
- Elaboració d’un document intern.
  
Formador/a   Equip CRETDIC
  
Avaluació   . Satisfacció de les persones assistents i de l'equip directiu en relació del desenvolupament de l'activitat formativa
. Aprofitament i Elaboració d’un document intern.
  
Requisits de  certificació   . Participació en un mínim del 80% de les sessions de la formació
. Valoració positiva i elaboració d’un document intern.
  
E-mail   crp-terrassa@xtec.cat
  
  


Generalitat de Catalunya
Departament d'Educació
Pla de formació permanent